Feladatfókuszú alkalmazottból számonkérhető, eredményorientált csapattagot

Amikor vezetői mesterkurzuson megkérdezzük a résztvevőket, mi a legnagyobb kihívás a vezetésben, akkor a legtöbbször a delegálás kerül elő.

De ha tudjuk, hogy vezetői sikerünk kulcsa az, hogy hogyan hatástöbbszörözünk, akkor miért nem tudjuk jól csinálni?

Nézzük a leggyakoribb okokat:

#1 félünk a változástól és ismeretlentől

#2 vonakodunk bármit is elengedni és hajlamosak vagyunk a legapróbb részletekig személyesen irányítani

#3 úgy gondoljuk, mi vagyunk az egyetlenek, akik megfelelően tudjuk elvégezni a munkát

#4 nem akarunk lemondani olyan munkáról, amit szeretünk csinálni

#5 nem bízunk a munkatársainkban és teljesítőképességeikben

#6 úgy gondoljuk, gyorsabb és könnyebb nekünk megcsinálni, mint a munkatársainkat képezni

#7 nem akarunk “rossz” vezetők lenni, így félünk követelményeket támasztani és követelni másoktól

#8 az előzőből adódóan, nem akarunk konfliktusokat felvállalni

Ha a vezetés az a folyamat, amelyben a feladatokat a munkatársainkkal végeztetünk el, akkor a delegálás az a folyamat, amelynek során a vezető átadja a kötelességeket, felelősséget és felhatalmazást a cselekvésre.

Azért, hogy a céges célokat elérd anélkül, hogy mindent egyedül csinálnál, delegálnod kell. Minél profibban és precízebben delegálsz, annál szervezettebb a működésetek.

Szótári definíció szerint a delegálás annyi, mint “meghatalmazni valakit, hogy képviseljen bennünket; mást megbízni valamivel.”

A delegálás valóban a felelősségek és kötelezettségek átadása másoknak, a kapcsolódó felhatalmazásokkal együtt.

Ez pedig feljogosítja az illető személyt a rábízott célok eléréséért kitűzött feladatok elvégzésére, miközben végig ő viseli a végeredmények felelősségét.

A bennünk lévő paradigmákkal és félelmekkel szembe kell néznünk és megtanulni profin delegálni, mert ez a növekedésünk egyik kulcsa.

Vezetőként Te határozod meg a fő célokat, azokat milyen erőforrásokkal éritek el, de a cselekvési tervet megosztva a munkatársaiddal, együttműködésben dolgozzátok ki.

Sajátítsd el ezen a képzésen a világhírű Dale Carnegie és Peter Drucker delegálási és teljesítményértékelő rendszerének módszertanát!

Dale Carnegie 1912-ben tanított először hatásos beszédre üzletembereket. A tréningek oly annyira hatásosak voltak, hogy Dale Carnegie hamarosan Amerika vezető üzletembereit, politikusait és cégeit támogatta céljaik elérésében, azáltal, hogy őket kommunikációs, vezetési és kapcsolatmenedzsment területén képezte.

Jelenleg világszerte 90 országban van jelen a Dale Carnegie, 10 millió végzett hallgatóval a hátunk mögött.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek:

By |2020-05-18T10:43:34+00:00május 14th, 2020|Blog| Feladatfókuszú alkalmazottból számonkérhető, eredményorientált csapattagot bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva