Feladatfókuszú alkalmazottból számonkérhető, eredményorientált csapattagot

Amikor vezetői mesterkurzuson megkérdezzük a résztvevőket, mi a legnagyobb kihívás a vezetésben, akkor a legtöbbször a delegálás kerül elő.

De ha tudjuk, hogy vezetői sikerünk kulcsa az, hogy hogyan hatástöbbszörözünk, akkor miért nem tudjuk jól csinálni?

Nézzük a leggyakoribb okokat:

#1 félünk a változástól és ismeretlentől

#2 vonakodunk bármit is elengedni és hajlamosak vagyunk a legapróbb részletekig személyesen irányítani

#3 úgy gondoljuk, mi vagyunk az egyetlenek, akik megfelelően tudjuk elvégezni a munkát

#4 nem akarunk lemondani olyan munkáról, amit szeretünk csinálni

#5 nem bízunk a munkatársainkban és teljesítőképességeikben

#6 úgy gondoljuk, gyorsabb és könnyebb nekünk megcsinálni, mint a munkatársainkat képezni

#7 nem akarunk “rossz” vezetők lenni, így félünk követelményeket támasztani és követelni másoktól

#8 az előzőből adódóan, nem akarunk konfliktusokat felvállalni

Ha a vezetés az a folyamat, amelyben a feladatokat a munkatársainkkal végeztetünk el, akkor a delegálás az a folyamat, amelynek során a vezető átadja a kötelességeket, felelősséget és felhatalmazást a cselekvésre.

Azért, hogy a céges célokat elérd anélkül, hogy mindent egyedül csinálnál, delegálnod kell. Minél profibban és precízebben delegálsz, annál szervezettebb a működésetek.

Szótári definíció szerint a delegálás annyi, mint “meghatalmazni valakit, hogy képviseljen bennünket; mást megbízni valamivel.”

A delegálás valóban a felelősségek és kötelezettségek átadása másoknak, a kapcsolódó felhatalmazásokkal együtt.

Ez pedig feljogosítja az illető személyt a rábízott célok eléréséért kitűzött feladatok elvégzésére, miközben végig ő viseli a végeredmények felelősségét.

A bennünk lévő paradigmákkal és félelmekkel szembe kell néznünk és megtanulni profin delegálni, mert ez a növekedésünk egyik kulcsa.

Vezetőként Te határozod meg a fő célokat, azokat milyen erőforrásokkal éritek el, de a cselekvési tervet megosztva a munkatársaiddal, együttműködésben dolgozzátok ki.

Sajátítsd el ezen a képzésen a világhírű Dale Carnegie és Peter Drucker delegálási és teljesítményértékelő rendszerének módszertanát!

By |2020-05-18T10:43:34+00:00május 14th, 2020|Blog| Feladatfókuszú alkalmazottból számonkérhető, eredményorientált csapattagot bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva