Négy dolog, amit meg kell tudnod leendő vevőidről az előzetes megközelítés során

Tegyük fel, hogy eldöntöttük, veszünk néhány új fát és cserjét az udvarunkra. Egy szombat délután gondolunk egyet, és elmegyünk a faiskolába.

Kedvünkre kiválasztunk pár csemetét, amelyeket néhány napon belül házhoz szállítanak. De hogyan tovább? Hová ültessük őket? A napra vagy az árnyékba? Az elülső vagy a hátsó udvarba? Milyen távol egymástól? És a lajstrom tovább folytatódik.

Képzeld csak el, mennyivel eredményesebb lenne kertépítő-projektünk, ha már a kezdet kezdetétől lett volna egy tervünk.

Az előzetes megközelítés — az eladási folyamat számos más fázisához hasonlóan — hatékonyabb és eredményesebb, ha van akciótervünk.

2019 top 20 értékesítési tréning

Természetesen az információk, amelyekhez az előzetes megközelítés révén hozzá szeretnénk jutni, a potenciális vevőtől, a terméktől vagy szolgáltatástól és az eladási ciklustól függően változnak.

Íme néhány javaslat. Győződj meg róla, hogy alkalmazod ezt a listát saját egyedi tevékenységedre.

1. Szerezz egy pontos és teljesjegyzéket a potenciális vevő nevével, telefonszámával és titulusaival!

Ellenőrizd le ezeket az információkat, és győződj meg róla, hogy helyesen írod és ejted a vevő nevét. Azt sem árt felmérned, mekkora súlyt helyez az illető a címére.

Például nem minden Ph.D. kedveli, ha doktornak szólítják, némelyek azonban igenis szeretik.

2. Alakíts ki egy általános elképzelést arról, hogyan használhatná fel potenciális vevőd termékedet vagy szolgáltatásodat!

Az eredményes kapcsolatfelvételhez fontos, hogy legyen egy általános képed terméked vagy szolgáltatásod alkalmazásáról a reménybeli vevő körülményei között.

Ne feledd, nem feltétlenül erre az információra fogod alapozni a megoldást, amelyet a vevőnek felkínálsz majd. Amint végighaladsz az eladási folyamaton, megtanulod felismerni vásárlási kritériumaikat, és domináns vásárlási indítékukat és az egyedi megoldás kidolgozásánál ezeket fogod felhasználni.

Értékesítési tréning

3. Mérd fel a konkurenciát!

Vajon potenciális vevőd üzleti kapcsolatban áll-e valamelyik versenytársaddal? Egyes szakmákban könnyűszerrel rábukkanhatsz erre az információra.

Például olyasvalaki, aki televíziós reklámokat értékesít, könnyen megláthatja, ha egy potenciális vevője valamelyik versenytárs adóján reklámoz. Más szakmákban nehezebb lehet az információ megszerzése.

De tegyél meg minden tőled telhetőt, hogy utánajárj konkurenciád pozíciójának. Ez nem csak a leendő vevő megközelítésében lesz segítségedre, hanem a megoldás kidolgozásának egész folyamatában is.

4. Derítsd ki, vajon módjában áll-e a potenciális vevőnek a vásárlás!

Valaki egyszer bölcsen azt mondta:

„Sok—sok eladás hiúsult meg amiatt, hogy egy félreinformált eladó alul- vagy túlbecsülte reménybeli vevőjének vételi szándékát és vásárlóerejét.”

Ne feledd, a team-alapú szervezetek számának növekedése azt jelenti, hogy a team vezetője nem feltétlenül a döntéshozó is egyben. Mindamellett ez az illető azért még segítségedre lehet, hogy megkapd a szerződést.

Csak arról győződj meg, hogy össze tud hozni a megfelelő emberekkel.

Az előzetes megközelítés legnagyobb kihívásainak egyike a megszerzett információk kezelése.

Ha az előzetes megközelítés révén kapott információk nem azonnal elérhetőek és hozzáférhetőek, hátrányba kerülünk azokkal az üzletkötőkkel szemben, akiknél az adatok készenlétben állnak.

Elengedhetetlenül szükséges, hogy egy megbízható, jól kezelhető és hozzáférhető személyes adatbázis legyen a kezünk ügyében.

„Ha kudarcba fulladt a felkészülésed, akkor a kudarcra készültél fel.” – Benjamin Franklin

Dale Carnegie portréDale Carnegie 1912-ben tanított először hatásos beszédre üzletembereket. A tréningek oly annyira hatásosak voltak, hogy Dale Carnegie hamarosan Amerika vezető üzletembereit, politikusait és cégeit támogatta céljaik elérésében, azáltal, hogy őket kommunikációs, vezetési és kapcsolatmenedzsment területén képezte.

Jelenleg világszerte 90 országban van jelen a Dale Carnegie, 10 millió végzett hallgatóval a hátunk mögött.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek:

By | 2019-05-26T14:04:06+00:00 május 26th, 2019|Blog| Négy dolog, amit meg kell tudnod leendő vevőidről az előzetes megközelítés során bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva