A Dale Carnegie tréningcég 106 éves története – II. rész: Globális tréningcég születik

Az első részben Dale Carnegie fiatalkorát mutattuk be és hogy hogyan indult el a felnőttoktatás útján. Ha nem olvastad, katt ide, hogy teljes képet kapj! 

1913-ban kiadta az első könyvét, a “Public Speaking and Influencing Men in Business”-t, amelyet tankönyvként használt a kurzusain.

1914-ben már heti 500 dollárt keresett, ami akkoriban egy új Ford T Model árát jelentette.

1926-ban kiadta az “Nyilvános beszéd: gyakorlati tanfolyam üzletemberek” című gyűjteményének első részét. A könyv bestseller lett, és Dale Carnegie gazdag lett. Azonban elvesztette az összes megtakarítását az 1929-es tőzsdei összeomlásban.

Carnegie fokozatosan finomította a tantervét, hogy jobban megfeleljen az üzletembereknek és vezetőknek. Úgy érezte, hogy a legsikeresebb üzletemberek a saját iparágában nem azok, akik a legtöbb szakértelemmel rendelkeznek, hanem akik a legjobb munkatársi csapatot irányítják.

Felismerte, hogy a hallgatóknak további készségeket kell elsajátítaniuk, mint hatékony nyilvános beszédtechnikákat; meg kell tanulniuk azokat a kommunikációs készségeket, amelyek megkülönböztetik sikeres vezetőket sikertelen társaiktól.

A cikk folytatódik⬇

Dale Carnegie Mesterkurzusok

Amikor elkezdte tanítani a diákjait ezekre a kulcsfontosságú készségekre, Carnegie rájött, hogy a témában nincs semmilyen szakkönyv.

Ezért írt egyet.

Így született meg 1936-ban (évekig tartó intenzív kutatás után, amelyben több száz életrajzot olvasott, hogy megértse, hogyan lettek sikeresek a világ legnagyobb vezetői) a Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket című könyve.

Annak ellenére, hogy szerény 5000 példányban kezdte meg a nyomtatást, a könyv hatalmas bestseller lett. A tréninghez hasonlóan hihetetlen népszerűséget váltott ki az önfejlesztő emberek körében, így nem csoda hogy még Carnegie életében elérte az 5 millió eladott példányszámot és minden jelentős nyelvre lefordították.

A Dale Carnegie Intézet népszerűségében felrobbant a könyv sikerével. A tréning vállalat 750 amerikai városra és 15 külföldi országra bővült. 1953-ban Carnegie áthelyezte a cég székhelyét egy átalakított ötemeletes Brownstone raktárba Manhattanben. Az 1955-es halála idején becslések szerint 450 000 ember végezte el tréningjét a világon.

Élete során több könyvet is kiadott, mint például 1932-ben az Ismeretlen Lincoln, Abraham Lincoln önéletrajzát vagy a Kevéssé ismert tények a jól ismert emberekről (1934), az Öt perces biográfiák (1937) és az Életrajzi áttekintések (1944).

1948-ban jelent meg új sikerkönyve, a Hogyan fejezzük be az aggódást és kezdjünk el élni.

Carnegie 1955. november 1-én 66 éves korában halt meg Hodgkin-betegségben.

Halála után a Dale Carnegie Intézet tovább bővült, és jelenleg 90 országban működő, magasan elismert üzleti tréningcég.

A Dale Carnegie jelenlegi sikerében kulcsfontosságú szerepet játszott második felesége, Dorothy Price Vanderpool.

Könyveit 40 nyelvre fordították le és több mint 50 millió példányban értékesítették világszerte.

Az 1950-es évek végén a szovjet vezető, Nikita Hruscsov amerikai szovjet szakértőkkel ellátogatott Amerikába a leghatékonyabb amerikai üzleti tárgyalástechnikák elsajátításáért és felhasználását a szovjet kormányban.

Carnegie könyveit lefordították orosz nyelvre is, de kizárólag a szovjet kommunista párt és a KGB kiváltságos vezetése olvashatta. Carnegie könyveihez nem engedtek hozzáférést az orosz polgároknak, csak Gorbacsov reformjait követően.

Magyarországon is csak a nyolcvanas években jelent meg Sikerkalauz 1-2-3 címen.

Jelenleg 90 országban, 30 nyelven tartanak Dale Carnegie tréningeket, amelyeket mára 10 millión végeztek el világszerte.

Olyan hírességek végezték el a kurzusokat, mint Warren Buffett, Ronald Reagen, Tony Robbins, Chuck Norris, Dave Thomas (Wendy’s), Zig Ziglar, Tom Monaghan (Domino’s Pizza), Lyndon B. Johnson, Lee Iacocca, Johnny Cash, Rosalynn Carter, Joe DiMaggio, J.W. Marriott (Marriott Hotels).

A Fortune 500 amerikai cégből 400 Dale Carnegie-vel dolgozik együtt, mint például az Audi, Adidas, BMW, Bank of America, Coca-Cola, Nestle, Apple, Microsoft, Motorola, IBM, Intel, Johnson & Johnson.

Évek óta beválasztják a Dale Carnegie-t a világ TOP20 legjobb tréningcége közé.

Carnegie a felelősségvállalás korai elkötelezettje volt. Fő gondolata az volt, hogy más emberek viselkedését megváltoztathatjuk, ha megváltoztatjuk a reakciójukat.

Dale Carnegie Mesterkurzusok

Dale Carnegie 1912-ben tanított először hatásos beszédre üzletembereket. A tréningek oly annyira hatásosak voltak, hogy Dale Carnegie hamarosan Amerika vezető üzletembereit, politikusait és cégeit támogatta céljaik elérésében, azáltal, hogy őket kommunikációs, vezetési és kapcsolatmenedzsment területén képezte.

Jelenleg világszerte 90 országban van jelen a Dale Carnegie, 10 millió végzett hallgatóval a hátunk mögött.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek

By |2018-08-05T13:05:27+00:00február 14th, 2018|Blog| A Dale Carnegie tréningcég 106 éves története – II. rész: Globális tréningcég születik bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva