8 praktikus tanács Dale Carnegie időgazdálkodási módszertanából

Modern világunk valósága az, hogy nagyszerű eredmények elérésére kevesebb időnk van, mint korábban. Folyamatosan egyensúlyoznunk kell az idő, minőség és ár tengelyén, mindezt egy nagyon gyorsan változó üzleti környezetben.

Ahhoz, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnünk a tervezett eredményekben, terveznünk kell, prioritásokat kell felállítanunk és gyorsan, jó döntéseket kell meghoznunk. Ehhez pedig szükségünk van kiváló időgazdálkodási készségekre.

“Az idő a vezető legszűkősebb erőforrása. Ha ezzel nem gazdálkodik jól, semmi mással.” – Peter Drucker

Akár eredményesek vagyunk, akár nem, az idő repül. Ugyanannyi ideje van Warren Buffettnek, mint az aluljáróban alvó hajléktalannak. Egyikőjük mégis sikeresebb.

Íme 8 praktikus tanács Dale Carnegie időgazdálkodási módszertanából:

1. Rögzítsd az összes tervezett feladatot
Készíts listát mindenről, amit egy adott napon / héten el kell végezned, hogy elérd a kívánt eredményeket.

2. Határozd meg az elsődleges célt
Készíts listát az adott nap / hét elsődleges céljairól. Mi az, amit a legfontosabb ezen a napon / héten elérnem?

3. Alkalmazd a 80/20-as szabályt
Határozd meg, hogy az előtted álló feladatokban melyik az a 20%, amelyik az eredmények 80%-át fogja adni. Ezzel közelebb kerülsz az elsődleges célokhoz.

4. Vizsgáld meg, hogy melyek a fontos és melyek a sürgős feladatok
Határozd meg, hogy melyek a fontos, melyek a szükségszerű vagy akár sürgős feladatok. Gondold át, hogy mely feladatok elvégzésének vagy el nem végzésének van más tevékenységekre hatása, s hogy mi történik akkor, ha a szükséges feladatokat nem végzed el.

5. Állítsd fel a feladatok elvégzésének sorrendjét
Használd az alábbi sorrendet a tervezésnél: Az “A” feladatok nagyon fontosak és sürgősek, azonnal el kell őket végezni. A “B” feladatok nem olyan fontosak és jöhetnek az “A” feladatok után. A “C” feladatok nem fontosak, így elég őket a többi után elvégezni.

6. Legyen pontos terved a feladatok egymásutánjára
Minden egyes feladathoz rendelj hozzá egy határidőt és írd oda, hogy mennyi idő szükséges azok elvégzésére. Így pontosan fogod látni, hogy mikor kell nekiállni egy munkafolyamatnak. Hozz létre egy pontos időbeosztást (ütemtervet) és keresd meg azokat a pontokat, ahol egyszerre több feladatot is el lehetséges végezni. Például lehet olyan, hogy egy kevésbé fontos vagy sürgős tevékenységet egy jelentősebb feladat elvégzése mellé be tudsz tervezni.

7. Folyamatosan kövesd figyelemmel és vizsgáld felül a céljaidat, s ne felejts el finomhangolni
Nézd át a céljaidat, képzeld el a sikeres “befutót” és mindig finomhangold az odavezető utat.

8. Dobd ki, ami biztosan nem kell
Azokat a munkafolyamatokat vagy feladatokat, amelyek a lista alján vannak és már biztosan nem lesznek elvégezve, húzd ki a listáról.

Akár régóta fejleszted feladatmenedzselési képességed, akár nemrég döntöttél a magasabb hatékonyság mellett, egy kritikus részletet kiemelnénk: önfegyelem!

Olyan ez, mint a fogyókúra. Mindenki lelkesen veti bele magát, majd ahogy telnek a napok, hetek, leesik róla a fókuszunk. Először csak egy kicsit engedünk, aztán egyre többet, majd teljesen elhanyagoljuk. Észre se vettük és feladtuk.

Mint minden új készség, ennek a sikere is azon múlik, szokássá válik-e az életünkben. Szoktuk mondani: addig csináld, míg úgy nem maradsz!

By |2020-01-28T11:23:43+00:00január 28th, 2020|Blog| 8 praktikus tanács Dale Carnegie időgazdálkodási módszertanából bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva