28 konfliktuscsökkentő stratégia

Amikor az idősebb John D. Rockefeller létrehozta a Standard Oil Company-t, azt mondta: “Az emberekkel való bánás képességét ugyanúgy meg lehet vásárolni, mint a cukrot vagy kávét, és én kész vagyok többet fizetni ezért a képességért, mint bármi egyébért a nap alatt.”

A gyorsan változó és stresszel teli környezetben amiben ma élünk az emberekkel való bánás képessége fontosabb, mint valaha. A hatékony konfliktuskezelés képességét gyakran emlegetik az egyik legtöbb kihívással járó képességként.

Ebben a cikkben bemutatunk néhány hatékony konfliktuskezelő stratégiát, mely segít egy még együttmőködőbb környezet kialakításában.

28 konfliktuscsökkentő stratégia

Szerepkonfliktusok:
• Kérdezd meg magadtól: “Egész pontosan hogyan látom a szerepemet szemben a szóban forgó ügyben résztvevő többi egyénnel?
• Vállald a felelősséget, hogy tisztázd a többiekkel a szerepedet.
• Légy kész megváltoztatni a szerepeddel kapcsolatos felfogásodat.
• Tanúsíts nyitottságot a szervezeted céljainak eléréséhez szükséges rugalmasság iránt.
• Maradj pozitív. Tekints minden szerepköri változásra a benne rejlő lehetőségek fényében.

Az üggyel/eljárással kapcsolatos konfliktusok:
• Tedd fel magadnak a kérdést: “Ebből a konfliktusból mennyi van az én irányításom alatt?”
• Azonosítsd a probléma gyökerét, és vizsgáld meg, milyen lehetőségek vannak a javításra.
• Beszélj először az ügy vezetőjével.
• Írd le a jelenlegi problémát, és jussatok közös nevezőre.
• Javasolj egy kivitelezhető megoldást és cselekvési tervet.
• Ültessétek gyakorlatba a tervet, és nyújts elismerést az ügy vezetőjének.

Személyek közti konfliktusok:
• Kérdezd meg magadtól: “A személyes előítéleteim és elfogultságom mennyire befolyásolja ezt a kapcsolatot?”
• Írj le három viselkedési formát, amelyek, ha változtatsz rajtuk, segítenek csökkenteni a konfliktust az adott kapcsolatban. Kötelezd el magad az iránt, hogy legalább három hónapon keresztül megvalósítod ezeket a változásokat.
• Kérdezd meg a másik érintett felet, hogy miként enyhíthetnéd a fennálló konfliktust. Bátorítsd az illetőt olyan válaszra, mely esetleg brutálisan őszintének tőnhet.
• Képzeld magad az ő helyükbe. Szerinted hogyan látják ők a te elkötelezettségedet a kapcsolatban fennálló konfliktus csökkentése iránt?
• Sorolj fel öt dolgot, amit a másik személy erősségének tartasz. Azután sorolj fel öt módját annak, hogy miként válhat javadra ennek a kapcsolatnak a megjobbítása.

A céllal kapcsolatos konfliktusok:
• Tedd fel magadnak a kérdést: “Világosan kifejeztem a célt vagy a víziómat?”
• Tedd világossá az ellentmondásokat, hogy könnyen le lehessen írni semleges szavakkal, és meg lehessen tenni a kellő lépéseket.
• Kérj engedélyt, hogy a másik személlyel fennálló különbözőségekkel foglalkozz barátságos, nem fenyegető módon, és jussatok közös nevezőre.
• Inkább első személyő névmásokat használj (én, mi), semmint második személyőt (te).
• Ha értékrendbeli különbözőségek akadnak, mindig a felsőbb értéket kell képviselni.
• Hiteles lépésekre szánd el magad.

Külső konfliktusok:
• Kérdezd meg magtól: “Mennyi beleszólásom van ebbe a tényezőbe?”
• Olyan harcokba bocsátkozz bele, amelyekbe megéri.
• Olyan doglokba fektesd az energiádat, amelyeket képes vagy megtenni, semmint olyanok miatt panaszkodj, amelyekre képtelen vagy.
• Tégy valamit a mások javára.
• Mindennel legyen valami célod, és ezeket a célokat ne téveszd szem elől.
• Beszélj valakivel, akiben megbízol.

Dale Carnegie 1912-ben tanított először hatásos beszédre üzletembereket. A tréningek oly annyira hatásosak voltak, hogy Dale Carnegie hamarosan Amerika vezető üzletembereit, politikusait és cégeit támogatta céljaik elérésében, azáltal, hogy őket kommunikációs, vezetési és kapcsolatmenedzsment területén képezte.

Jelenleg világszerte 90 országban van jelen a Dale Carnegie, 10 millió végzett hallgatóval a hátunk mögött.

Ezek a cikkeink is érdekelhetnek:

By |2019-12-14T11:02:50+00:00december 14th, 2019|Blog| 28 konfliktuscsökkentő stratégia bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva